Happy New Year!! - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Pien Meijerink - WaarBenJij.nu Happy New Year!! - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Pien Meijerink - WaarBenJij.nu

Happy New Year!!

Blijf op de hoogte en volg Pien

04 Januari 2014 | Hong Kong, Hongkong

Haiiiii allemaal,

Het is weer een lange tijd geleden dat ik iets hierop heb geplaatst! Heb super drukke maar heeeeele leuke weken achter de rug! Ik ga het proberen allemaal op te schrijven maar ben bang dat het dan een heel lang en saai stuk wordt!!

Ehhh beginnen maar bij vrijdag 20 december.
20 december was 'the Christmas-party' in mijn school. Nouja, party op zijn Chinees dan he. We moesten vandaag om 9u op school zijn en jaja, we mochten onze eigen kleding aan!!!! Maar ook daar zaten weer regels aan vast natuurlijk. Te beginnen bij, geen make-up. Ook mochten er geen rokjes of jurkjes gedragen worden die korter zijn dan knielengte en geen open schoenen. Geen hempjes want je mouwen moesten bedekt zijn. Kort samengevat: trui met spijkerbroek en gympen.
Ach het was iets, beter dan zo'n stom uniform! We gingen daarna naar de hal toe waar van alles werd verteld/gezongen in het Cantonees. Ik begreep er dus geen bal van het was heeeel er slaapverwekkend. Daarna met mijn eigen klas in het lokaal wat spelletjes gedaan waar ik geen reed van snapte en toen was het etenstijd. We hadden KFC en Pizza-hut besteld. Erggg lekker weer!! Om 1u was het afgelopen en ben toen lekker naar huis gegaan! 's avonds ben ik uiteten geweest met 2 klasgenootjes!

Nu even een sprongetje naar kerst want ik heb geeeen idee meer wat ik in het weekend daar tussen heb gedaan!! Alleen dat we op zaterdag bij mijn ene gastoma hebben gegeten en zondag bij mijn andere gastoma en gastopa.

Dinsdag was het 24dec. Overdag hebben we niet zo veel gedaan en 's avonds gingen we naar vrienden van Tammy en David toe om daar kerstavond te vieren. Het bestond alleen uit eten eigenlijk, heel veel eten, veel te veel eten. Met deze vrienden gaan wij wel vaker eten of hiken. Het zijn erg leuke mensen!

En toen was het eerste kerstdag... Ik ben overdag met Sophie en haar gastgezin naar Ocean Park (pretpark) geweest. Ja, een pretpark op 1e kerstdag, eens en noooit weer! Het was wel heel gezellig en leuk hoor, maar zoiets hoort gewoon niet op eerste kerstdag. Maar het was wel fijn dat wij elkaar hadden want zo'n dag is toch lastig. 's avonds kwamen allemaal oud studie genootjes van tammy hier thuis om te BBQ. Ik heb dus kerst gevierd met mensen die ik nooit eerder had gezien. Erg vreemd... Maar zo zijn Chinezen. Hier in China wordt kerst niet echt gevierd. Geen uitgebreid kerstdiner of iets. Nieuwe ervaring.....

Donderdag 26ste vertrokken we naar Macau. Sammi was ziek en had de hele nacht liggen kotsten (ja ik deel mijn slaapkamer met haar..... arme ik). Zij moest dus eerst langs de dokter voordat we weg konden. Onderweg naar de ferry in de taxi heeft ze weer moeten overgeven en het was allemaal wel zielig! Op de boot naar Macau (duurde +- een uurtje) heb ik wat slaap kunnen inhalen. Eenmaal in Macau aangekomen stond Martin (vriend van David waar we ook kerst mee hebben gevierd) op ons te wachten want hij werkt in Macau. Hij heeft daar ook een appartement en daar hebben wij geslapen. We hebben die dag een beetje Macau ontdekt en een paar plekjes gezien. Zij komen hier allemaal heel vaak en voor hun was het dus niet zo speciaal. Voor mij wel! Macau wordt ook wel het Las Vegas van Azië genoemd, en dat is te merken! Gebouwen met enorme lichtshows en ja, een beetje las vegas allemaal. Het was vroeger een kolonie van Portugal geweest dus de bouwstijl was erg Europees! Heel vreemd om te zien hier in Azië. Vrijdag hebben we hetzelfde gedaan, rondlopen door de stad en een aantal musea in!

En toen was het ZATERDAG!!!!!!!!!! De dag dat Sjeel hier aan kwam!!!!!!!
Sjeel zou om 10:15u de ferry naar Macau nemen en dus rond 11u daar aankomen. Wij hadden dus gepland om daar om half 11 te zijn zodat we SWS optijd zouden zijn. Om 8u werd ik wakker en zag ik allemaal berichtjes van Sjeel, ze kon de boot om 8:45 nemen dus was ze al rond kwart voor 10 in Macau. Ik snel mn gastzusje wakker gemaakt omdat ik MOEST bellen. Toen ik belde was Sjeel al bijna in Macau. Stonden we dan in onze pyjama's. Heeeeel snel omgekleed dus en heel wat gestress verder konden we eindelijk gaan. Sjeel was inmiddels al op Macau aangekomen..... Maar goed, het weerzien van elkaar maakte alles goed! Wat was het super om eindelijk mijn lieve zus weer te kunnen knuffelen!!! en zooooo raar dat daar ineens mijn '2 families' elkaar ontmoette! Heeel erg leuk!!

Toen zijn we naar ons appartement gegaan en spulletjes weggezet. En ja het was alweer veel te lang geleden dat wij gegeten hadden dus moesten we weer uiteten met zn alle. Daarna hebben we een beetje rondgelopen door macau en 's avonds zijn we uiteten geweest bij een Portugees.

Om 21:45 ging onze boot terug naar Hong Kong. Sjeel en ik namen een andere boot dan mijn gastfamilie omdat wij op een ander eiland van Hong Kong moesten zijn. Wij gingen direct door naar Stanley, waar we de hele week gebruik mochten maken van Diederik zijn appartement.

We hebben deze week veel te veel dingen gedaan/gezien om op te schrijven. Heb het namelijk allemaal al eens eerder opgeschreven aangezien ik alles al eens eerder gedaan had. Ik heb een paar nieuwe dingen ontdekt. Zoals Tai O, dit is een klein vissersdorpje op Lantau Island wat echt niks meer met Hong Kong te maken heeft. Zoooo armoedig en oud allemaal!!! Erg mooi en indrukwekkend om te zien! Ook was dit natuurlijk de eerste keer dat ik oud en nieuw hier vierde! En jawel, samen met mn zussie!!
Wij waren van plan om in tsim sha tsiu te staan maar eenmaal daar aangekomen was het al afgesloten door de politie omdat er te veel mensen al waren. Helaas voor ons dus. Plan B. Sophie en wat andere vrienden van mij hier waren op een ander terrein ook aan t water dus hebben wij de taxi genomen en zijn we ook daar heen gegaan! We hadden een super plekje aan het water met uitzicht over de hele skyline van Hong Kong. Na het vuurwerk zijn we naar Lan Kwai Fong gegaan voor nog een drankje. Dit was een erruuugg leuke avond..!!!!

Gister is Sjeel weer terug naar Nederland gegaan. Het was eventjes lastig natuurlijk op het moment van afscheid, maar het idee dat ik haar over 5 maandjes alweer zie doet me goed! We hebben echt een onvergetelijke week gehad samen waar we heeel lang op vooruit kunnen! Aanstaande donderdag komen mijn beste vriendinnetjes let en ca alweer hierheen! Het houdt niet op met leuke dingen!!!! En gelukkig maar want dat is de bedoeling van dit hele jaar! 23 januari zit ik hier al weer 5 maanden, met andere woorden dus, dan zit ik op de helft! Kun je na gaan? 23 augustus lijkt wel gisteren!!!!!!!

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar wat ben ik blij dat ik hier gebleven ben zeg!!!! En dat ik voor Hong Kong gekozen heb. Ik had natuurlijk ook een super tussenjaar gehad in bijvoorbeeld Amerika, maar ik denk dat Hong Kong mij zoveel extra geeft! De stad, de mensen, de cultuur, het is anders, het is wennen, maar zooooooo leuk!!!!!

Ik raad iedereen dan ook aan die dit leest om naar 'Wie is de mol?' te kijken iedere donderdag! Dit jaar is het namelijk opgenomen in Hong Kong en dus DE mogelijkheid om te kijken naar de geweldige stad waar ik het steeds over heb! Ik heb het van afgelopen donderdag gister terug gekeken en ik herkende alles! Zo grappig om het nu vanaf tv te zien!!

Nou lieve mensen, dit was het wel weer denk ik voor nu!

Dikke kus vanuit de, nog steeds 24graden, warme winter in Hong Kong! XXXXX

  • 04 Januari 2014 - 13:14

    SJEEL:

    MISS YOU ALREADY!! ben nu al weeer bezig met tickets uitzoeken hahaha XXXX

  • 04 Januari 2014 - 16:28

    Eva:

    Go Pientje je bent de beste!!!! Super leuk dat sjeel er was!!! Heel veeel kusjes!!! Xxxxxxxxxxx

  • 04 Januari 2014 - 17:19

    Oma En Opa Sinnebrink:

    Hallo schatje,

    Weer een mooi verhaal en zo te lezen heb je een prachtige week samen met Sjeel gehad.
    Nu maar wachten op je vriendinnen dat zal ook wel weer geweldig worden. We hebben al veel gehoord van je via skype, dus weet ik niet veel meer om te schrijven.
    Veel liefs en knuffels van opa en oma doei

  • 04 Januari 2014 - 19:52

    Heida:

    Hoi Pien,
    Weer een leuk verslag. Jij zit alweer bijna op de helft, jeetje wat gaat de tijd snel.
    Wat moet het heerlijk zijn geweest om je zus op bezoek te krijgen en wat leuk dat je vriendinnen komen!!
    Blijf genieten....maar dat doe jij wel.

    Dikke kus uit Pijnacker

  • 04 Januari 2014 - 22:21

    Joke Van Dam:

    Hallo Pien,
    Allereerst van mijn kant de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!!!!
    Zo te lezen ben je het jaar goed begonnen in een geweldige omgeving in gezelschap van je lieve zus. En je "mag " nog even daar genieten en zo te lezen ga je dat ook doen. Veel plezier daar ik vind je verslagen altijd leuk om te lezen. Natuurlijk kijken we weer naar Wie is de mol en nu ook nog eens goed naar de mooie beelden van Hong Kong. Zo te zien is het daar fantastisch.
    Heel realistisch gezien denk ik dat ikzelf dit niet in het echt ga zien, maar wie weet......de wens is er en dromen komen soms uit. Geniet nog en ach...je kunt net als je moeder al weer gaan af tellen voor je haar in je armen sluit en je lieve pa en broer.
    vanuit Deventer de groetjes van Joke.

  • 05 Januari 2014 - 12:44

    Erna:

    Ha lieve Pien, happy new year! Jouw nieuwe jaar is goed begonnen samen met Sjeel! De tijd vliegt met al die leuke dingen die je meemaakt! Ga zo door!!!!!! Dikke kus, Erna

  • 05 Januari 2014 - 15:26

    Oma En Opa Meijerink:

    Lieve kleindochter van ons,
    Het wordt een aardig boekwerk wanneer je al je reisverslagen uitdraait en achter elkaar
    bundelt en leest.
    Belangrijk item in dit verslag is de wijze waarop je de kerst hebt gevierd, maar nog meer
    de gezellige dagen die je met Sjeel hebt doorgebracht.
    Geen kerstdiner "á le Papa" met z'n vele gangen, versierd in de entourage "á la Mama", maar
    ter afwisseling een BBQ in HK, óók daarmee ben je weer een ervaring rijker geworden.
    Jouw beschrijving van Macau bevestigen de beelden welke Sjeel ons heeft laten zien.
    Dan komt eindelijk "le moment suprême" dat je Sjeel in levende lijve voor je ziet.
    We hebben jullie belevenissen allemaal kunnen volgen op FB en aan de hand van de vele
    foto's welke we met plezier hebben gevolgd.
    Het zijn voor jullie toch fijne dagen geweest dat je met elkaar kon optrekken en zo aan de
    skyline van HK een spetterend vuurwerk hebt meegemaakt. Op die dagen samen kijk je
    met plezier terug en kun je op teren, lieverd.
    Over enkele weken krijg je Mama, Papa en Mats op bezoek en ben je ver over de helft van
    je buitenlandse trip. Daarna kan het aftellen beginnen voor de terugkeer naar het ver-
    trouwde nestje aan de TG.G-straat.
    Wat goed van je om te zeggen dat je blij bent om in HK te zijn gebleven. Knap gedaan!
    Uiteraard kijken we naar "wie is de mol" en zien, met jou, wat een enorme miljoenen-
    stad het is waar jij thans verblijft.
    Bedankt voor de wijze waarop je ons inzicht geeft in de ervaringen die je daar op doet.
    Dikke pakkerds van oma en mij en we spreken elkaar weer via de Skype line.


  • 05 Januari 2014 - 20:01

    Denise Van Beilen:

    Ha Pien,

    Beste wensen voor 2014! Super dat je zo geniet van Hongkong. Stoer dat je bent gebleven en de grote verschillen nu zo waardeert. Ik lees je blog geregeld. Grappig dat ik bij 'wie is de mol?' ook steeds aan jou dacht, leuk hoor doe omgeving, dat maakt jouw verhalen nog duidelijker.
    Geniet en hou ons lekker op de hoogte!

    Groetjes, Denise (van Demi)

  • 09 Januari 2014 - 10:37

    Eef:

    Hi Pien! Beetje laat, maar wens je een heel gelukkig nieuwjaar!
    Samen met 2013 zal het zeker een heel bijzonder jaar voor je zijn waar je later nog veel aan terug zult denken. Fijn om te lezen dat je uiteindelijk kunt zeggen dat je heel blij bent dat je gebleven bent.
    Heb wel aan de foto´s gezien dat je het erg egzellig hebt gehad met Sjeel, super! Zusjes onder elkaar blijft iets bijzonders, ik ken het gevoel! En ´as we speak´ staan je vriendinnen volgens mij ´op de stoep´, weer ontzetten leuk natuurlijk. Geniet er lekker van en tot de volgende keer maar weer!

    Lfs eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 853
Totaal aantal bezoekers 50626

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 21 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: