Einde in zicht.... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Pien Meijerink - WaarBenJij.nu Einde in zicht.... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Pien Meijerink - WaarBenJij.nu

Einde in zicht....

Blijf op de hoogte en volg Pien

08 Juni 2014 | Hong Kong, Hong Kong


Ja lieve mensen, nog maar 3,5 week!! Zo raar!! Ik heb de verhaaltjes die ik aan het begin van mijn avontuur terug gelezen, en schrok er best van dat ik zo enorm negatief was over alles!!!! Nu het einde in zicht komt snap ik niet dat ik niet genoten heb de eerste 2 maanden!!! WAT ZONDE!!

Ik heb na mijn reisje naar Taiwan alweer een heleboel nieuwe dingen gedaan! Zo heb ik met AFS een 'end-of-stay-orientation-day' gehad en zijn we met z'n alle op een kamp geweest. Bij de end of stay day moesten we praten over het afgelopen jaar aan de hand van woorden die we van hun kregen die ze bij ons vonden passen. Zo kregen mensen 'instant noodles' of 'hiken' omdat dat iets nieuws voor ze was of juist t altijd aten / gewoon leuk vonden. Het was dus allemaal lekker luchtig totdat ik mijn envelopje kreeg: 'crazy homesickness and settle'. Bam. Daar stond ik dan voor een zaal met 50 andere studenten die hier in HK hun Exchange doen. Ineens was ik weer helemaal terug bij dat moment en ik vond t best lastig om daar over te praten aangezien ik er niet meer over heb nagedacht nadat ik m'n plekje had gevonden. Nou ik mijn sharing gedaan en het ging gelukkig erg goed ondanks de brok in m'n keel. Een erg groot applaus deed me dan ook echt goed!!!

De week daarna (weekend van 16/17/18 mei) gingen we met z'n alle op kamp. We zijn naar het buiten liggende eilandje Cheung Chau geweest en hebben vooral erg veel lol met elkaar gehad! Super lekker weer en leuke mensen met een drankje op een eilandje, genieten dus!!!
Op zondag hebben wij met 19 AFS studenten meegedaan aan de Dragonboat races in Miu Wo. Niemand van ons had eerder in zo'n boot gezeten dus het ging allemaal op gevoel. Er waren natuurlijk alleen maar professionele boten die mee deden dus er hebben dik verloren. Maaaaar, AFS doet ieder jaar mee en wij hebben wel het AFS record verbroken!! Super leuk natuurlijk maar toen ik eenmaal thuis was rond 15u was ik echt kapot. 5 uur slaap gehad in 2 nachten en wel 3 actieve dagen slopen je echt. Lag om 4u in de middag en werd maandag ochtend om 7u wakker van Sammi die naar school ging. Ik mocht me gelukkig nog een keer omdraaien van m'n gastmoeder dus ben lekker uitgerust haha!

Afgelopen weekend had ik op zaterdag een feestje van Martijn. Een Nederlandse jongen die ik hier heb leren kennen en hij heeft z'n eindexamen hier gedaan. Wat een surprise party had moeten zijn, werd een gewoon leuk feestje want hij was helaas al eerder op de hoogte! Heel leuk feestje gehad!!

Zondag 25 mei had ik een feestje. Lalo werd afgelopen maandag 17 en dan moest gevierd worden dus!! Het was tevens ook een afscheidsfeestje.. Iedereen moest iets van z'n eigen land maken en ik had gekozen voor wentelteefjes die boven verwachting ook nog gelukt waren!!! Het was erg gezellig en leuk!

Nou en toen waren mijn laatste schooldagen alweer aangebroken. Woensdag was het toch echt over.
Aan het eind van de dag hebben mijn vriendinnetjes op mijn uniform geschreven als aandenken!

Zaterdag 31 mei ben ik met m'n gastouders en Phoebe en vrienden een boottocht wezen doen langs allemaal eilandjes hier in Sai Kung. Het was heel erg warm en dus de perfecte dag om lekker op een bootje rond te varen! Heerlijk dagje!!
Zondag hadden we een AFS activity. Wederom op een boot. Dit wordt ook wel een Junk genoemd hier. Er is eten, drinken en muziek aan boord en je hebt zo'n boot voor de hele dag. Niet iedereen was mee, we waren met zo'n 20 students. Super lekker gehad en hebben de hele middag in de baai van 'Clear Water Bay' gelegen en ben toen helemaal weggebrand. Mijn hoofd was zoooo rood en deed zoooo pijn, echt niet te beschrijven!!!!! Gelukkig verbouwd mijn gastvader Aloë Vera en dus lag ik s avonds met allemaal smurrie op m'n lichaam een beetje af te koelen haha!!!
Maar goed, t gaat gewoon door want maandagochtend stond ik alweer op zo'n boot!! Dit keer met de NL vereniging. 2 juni is hier een public holiday dus iedereen was vrij. Het was namelijk het 'Tuen Ng Festival', oftewel de Dragonboat races. We lagen in de baai van Stanley om de Nederlandse Boot aan te moedigen die ook mee deed. Leuk dagje gehad en nog eventjes afgelosten in Lan Kwai Fong met z'n alle!!

Woensdag avond (4 Juni) was heel bijzonder. Het was toen precies 25 jaar geleden dat in Beijing de studentenmoord was gepleegd, wat de Chinese regering nog steeds niet erkend heeft. Dit is hier een heel groot onderwerp en dus ging iedereen de straten op om te protesteren en voor de democratie in China. In China zelf mag dit niet en in Hong Kong wel (valt niet onder de Chinese wetten) dus iedereen hier ging naar het Victoria Park in Causeway Bay. Het is ook uitgezonden op RTL nieuws heb ik gehoord! Iedereen zat bij elkaar met een kaars vast ter nagedachtenis van de studenten. Erg mooi gebaar alhoewel ik niet veel van de dienst heb mee gekregen aangezien alles in t Cantonees was...

Verder heb ik deze week vooral heel veel tijd op t strand en in winkels doorgebracht aangezien t einde nu wel heeeel dichtbij komt. Nog 15 nachtjes voor mij....... Ik ben nu opweg naar de Lady's Market in Mong Kok om een extra koffer aan te schaffen, ja t is nodig...

Ik had t plan dit verhaaltje al veeeel eerder te posten maar door alle drukte heb ik t nu pas af kunnen maken, vandaar dat ik in t begin hiervan nog 3,5 had en nu nog maar 2 weken...
Ik denk dat dit het laatste verslag van mij zal zijn vanuit Hong Kong. Waarschijnlijk komt er nog wel eentje die ik zal schrijven vanuit t vliegtuig, net zoals ik deze blog begonnen ben..

Tot over 2 weken!!!

Liefs XXX

  • 08 Juni 2014 - 09:44

    Sjeel:

    haaaa schatje!! lekker bijna thuis!! Ik had toch ook een koffer gekocht op die lady's market?? Kun je f vragen of er garantie op zit..;-)! Die "trekhaak" is kapot hahah!!!

    Nou kussie lief, tot SNEL! X

  • 08 Juni 2014 - 10:28

    Fiona:

    Hey Pien, niet te geloven zeg: het einde is in zicht!Het zal ook wel heel raar zijn voor jou om alles daar achter te laten en in het "kleine"Deventer terug te komen. Maar wel fijn om jou weer te zien!!!! Succes met je laatste dagen daar, het afscheid nemen, je koffer dicht krijgen en een goede reis. Tot snel!!! Dikke knuf Fiona

  • 08 Juni 2014 - 12:03

    Eef:

    Hi Pien, niet te geloven he, dat jet zo snel is gegaan! Kan me voortsellen dat het gek is om je eerste verslagen weer terug te lezen nu je het zo ontzettend naar je zin hebt. Dat is het leuke, je hebt een soort dagboek gemaakt vol met onvergetelijke ervaringen. En daar hoort ook de heimwee van de eerste maanden bij. Deze 'les' zal je in de toekomst altijd van pas komen. Je hebt ervaren dat je met jouw doorzettingsvermogen hele moeilijke situaties toch hebt overwonnen, super! Succes met alles de laatste twee weken, en...toch ook wel heel leuk om je daarna weer een keer in het echt te spreken en te zien ;-))
    Tot snel, lfs eef

  • 08 Juni 2014 - 12:34

    Heida:

    Lieve Pien,

    Niet te geloven dat het bijna weer voorbij is, maar jij hebt ook genoeg avonturen om naar uit te kijken....jouw leven wordt voorlopig niet saai ;-)
    Het lijkt mij ook heel leuk om jouw verhalen 'in het echt' te horen.
    Heel veel succes met afscheid nemen en geniet van de laatste weken.
    Ik weet zeker dat ze thuis niet kunnen wachten totdat jij er weer bent.
    Tot snel, dikke kus
    Heida

  • 08 Juni 2014 - 20:58

    Joke Van Dam:

    Hoi Pien,

    Veel plezier bij de laatste loodjes, maar volgens mij wegen ze niet zwaar. Hier in Deventer zullen ze de vlaggen wel aan het uitpakken zijn.......
    Ik wens je over 2 weken een goede reis en behouden thuiskomst, maar thuis zal het vast heeeel goed zijn.
    groetjes uit Deventer
    Joke.

  • 12 Juni 2014 - 15:19

    Oma En Opa Meijerink:

    Lieverd van ons,

    Niet te geloven, na vandaag nog maar 12 dagen en dan zien we je in levende lijve weer in Deventer.
    Achteraf gezien is de tijd toch wel snel gegaan en zou je het liefst aan de eerste twee maanden wat
    willen veranderen.
    Gedane zaken nemen geen keer en besef daarbij dat je weer een ervaring rijker bent geworden.
    Ook dat hoort er bij en je zult echt niet de enige zijn (geweest) om op zo'n jonge leeftijd van huis te
    gaan naar een ver en vreemd land.
    Ook daardoor heb je heel wat (mensen) kennis opgedaan, die je ongetwijfeld van pas zal komen in
    je verdere jonge leven.
    Lieve schat, we verheugen ons er op om je weer dichtbij te mogen hebben.
    Geniet de laatste dagen nog van je omgeving we wensen je een veilige vlucht naar huis, je eigen
    vertrouwde omgeving, met papa, mama, sjeel en mats om je heen en . . . . . niet te vergeten je
    vriendje Billy, die wel door het dolle heen gaat als hij je ziet en hoort.
    Liefs van ons en dikke pakkerds.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 4685
Totaal aantal bezoekers 50629

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 21 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: