Taiwan - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Pien Meijerink - WaarBenJij.nu Taiwan - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Pien Meijerink - WaarBenJij.nu

Taiwan

Blijf op de hoogte en volg Pien

07 Mei 2014 | Taiwan, Taiwan

Donderdag 1 mei was het zo ver, op naar Taiwan! De avond ervoor was de Koningsdag viering hier in Hongkong, dus daar ben ik eerst nog heen geweest! Erg leuk feestje gehad met leuke Nederlandse mensen, Heineken én bitterballen en frikandellen met goeie mayo en ketchup! Jaja het was erg leuk en lekker!!!
Dus donderdag gingen we weg. Om kwart over 1 zouden we eigenlijk al vertrekken, maar dat werd 2u. Het was maar 1,5uur vliegen dus om half 4 waren we al op Taipei Airport. Ik ben van tevoren gewaarschuwd door m'n gastgezin: deze vakantie staat voornamelijk in het teken van ETEN. Niks nieuws voor mij want dit hele jaar gaat voornamelijk over eten als Exchange Student hahaha! Nouja eerst eventjes lekker naar t hotel geweest en daarna rondgelopen in de stad. Wij zitten echt midden in de stad met t hotel. Daarna met een taxi naar het restaurant gegaan en we hebben in een Teppanyaki restaurant gegeten. We bestelden allemaal een menu waarbij je keuzes had tussen een aantal verschillende voorgerechten, salades, hoofdgerechten en desserts. Ik had een aspergesoep als voorgerecht, een salade van champignons met truffel en hoofdgerecht een vis combo. Ik had duidelijk een heeele goeie keus gemaakt want ik heb een aantal hele jaloerse blikken gehad tijdens het eten haha! Ben inmiddels zo ingeburgerd dat ik het maar ben gaan delen en dat werd zeeeer op prijs gesteld haha! Achja ook beter voor mij natuurlijk!

Vandaag vrijdag 2 mei zijn we alles heel rustig aan gaan doen in de ochtend en zijn we nu in een grote boekwinkel. Persoonlijk heb ik al niet zo heel erg veel met lezen, en zeker niet als t in het Chinees is. Mijn gastfamilie wel. Nu zitten we een kopje thee te drinken (in diezelfde boekwinkel) en ik hoop dat we vanmiddag nog wat sightseeing gaan doen. Ben toch wel benieuwd hoe anders het nou is dan Hong Kong, overdag. We zijn de hele dag in die boekenwinkel gebleven wat later een hele shoppingmall bleek te zijn. Ik ben een beetje teleurgesteld aangezien ik nu dus niks verder van de stad gezien heb. Het bleek wel een hele speciale shoppingmall te zijn toen ik vroeg wanneer ik wat van Taipei ging zien.... Nouja, oke. We zijn net bij hotpot restaurant geweest en we hebben dit keer een hele vis hotpot gehad. Erg lekker en dus ook 'redelijk' gezond!! Nu lig ik wel met buikpijn in bed dus ik ga maar snel slapen, hopen op een betere dag morgen!!

Zaterdag 3 mei,
Vandaag ging om kwart over 7 de tel in de slaapkamer; 'this is your wake-up call'. Okeeee dat was vroeg haha! Nouja er stond wel wat leuks op de planning, een dorpje buiten Taipei bezoeken! En daar zitten we nu van in de auto terug. Onze eerste stop was iets minder interessant voor mij. We waren bij een keramiek museum. Nu ben ik niet heeel erg geïnteresseerd in dit soort dingen maar goed dat was het probleem niet. Aanpassen gaat me steeds makkelijker af namelijk haha! Maar we kregen een gids en dus ging alles in het Mandarijns. Ik kon er dus helemaal niks van verstaan en zelfs beschrijvingen bij kunstwerken waren niet in het Engels. Ik ben dus maar op een bankje gaan zitten wachten :-). Toen gingen we door met de auto naar het dorpje. Het was een erg gezellig dorpje met mooi uitzicht over het water en leuke winkeltjes. Wel stonk het enorm omdat hier 'stinky tofu' erg populair is. En de naam zegt het dus al, het stinkt. En nu denk ik dat dat voor onze neuzen nóg erger is aangezien de mensen er hier natuurlijk wel aan gewend zijn! Maar desondanks was het een leuk dagje! Onderweg terug naar het hotel zijn we nog bij een ander dorpje. Dit dorpje is bekent om de Chinese wens lantaarns, die zie je bij ons ook wel eens met oud en nieuw. En opa en oma Sinnebrink dachten toen een UFO gezien te hebben (hahaha ja weten jullie t nog???), nou zo'n ding dus. Wij als echte toeristen konden dus niet achterblijven en hebben ook zo'n ding gekocht en volgeschreven met wensen, en daarna in de lucht gelaten! Echt leuk om zoiets te doen!!! We hebben daarna in een Italiaans restaurantje gegeten en toen terug naar t hotel! Ik was super moe dus deed direct m'n pyjama aan, maar dat was natuurlijk te mooi om waar te zijn. Nog helemaal vol van het eten moesten we natuuurlijk nog een toetje hebben. Mango's en koekjes waren het dit keer, ik heb een stukje mango gehad maar meer kreeg ik echt niet weg om half 12 (ná een uitgebreid diner).... Het is niet echt Taipei wat ik nu gezien heb maar dat is alleen maar een goeie reden om nog eens terug te komen hier!! Vanavond is het laatste nachtje in Taipei en dan gaan we door met de trein naar Kaohsiung. Dit is een plaats iets meer naar het zuiden van Taiwan.

Zondag 4 mei gingen we dus met de trein naar Kaohsiung. Deze plek is weer zooo anders dan Taipei. We kwamen aan en direct viel mij op dat er maar een paar hoge gebouwen zijn!!! Zoo raar en onwennig omdat ik dat al 8,5 maand niet gezien had!! Wel was ons hotel een van de hoge gebouwen en sliepen wij op de 23e verdieping met heel mooi uitzicht over Kaohsiung!! We zijn daarna even wat gaan lunchen en daarna naar (wederom) een shoppingmall gegaan! Daar kwamen we op een verdieping met alleen maar schoenen en m'n hele gezin kocht nieuwe schoenen, dus ik kon niet achter blijven!! Ben de gelukkige eigenaar geworden van nog een paar Allstars die hier minder dan de helft kosten dan in Nederland!!! S avonds zijn we naar een markt geweest. Voor de mensen die bekent zijn met Hong Kong, het was een soort Lady's Market maar dan met etens kraampjes. Heeelemaal druk daar en ons avond eten waren allemaal verschillende typisch Taiwanese snacks. Ik heb niet erg veel gehad aangezien het meer bestond uit gefrituurde ingewanden en andere onderdelen, dan dingen die ik lekker vind haha! Voor mij werd toen gelukkig een bakje noodles gekocht als avond eten haha!! Daarna naar t hotel gegaan en lekker geslapen!!

Maandag 5 mei (nog maar 50 nachtjes)
Vanochtend lekker rustig aangedaan en gingen pas rond 11u weg uit t hotel. We gingen naar een oud deel van de stad waar vroeger het Britse consulaat van Taipei was. Dit was op de punt van een berg waar we mooi uitzicht hadden! Toen gingen we met een bootje naar een eilandje waar echt een heel klein en oud dorpje was. Dit deed me zo denken aan onze vakantie in Indonesië. Heel veel scooters op de weg en het leeft echt op de straat! Heel mooi om weer te zien en hebben toen bij een vis restaurantje geluncht. Daarna gingen we FIETSEN!!!! Jaaa ik heb dus na 8,5 maand eindelijk weer gefietst!!!!! Zó leuk!! Mijn gastgezin was echter minder zelfverzekerd van hun fietskwaliteiten dus die namen genoegen met een elektrische. Een rondje om dat eiland gemaakt en zijn toen terug gegaan naar het 'vaste land' (Taiwan is ook een eiland dus weet niet of ik dit vaste land kan noemen???). S avonds zijn we bij een local restaurantje om de hoek bij t hotel wezen.

Dinsdag 6 mei
Nu zit ik in het vliegtuig alweer terug naar Hong Kong. Mijn vakantie in Taiwan zit er dus alweer op en desondanks het anders was dan ik had verwacht, heb ik een super vakantie gehad met mijn lieve gastgezin!! Wat ga ik die mensen missen zeg als ik terug ben in Nederland!!!!!!

We landen bijna in HK nu en de lucht begint steeds grijzer te worden.... Het regenseizoen is nu écht begonnen hier!! Hoge temperaturen met veeeeel heeel veel regen... Bah!! Hopen dat dit eind van deze maand voorbij is aangezien mijn vakantie dan begint! 28 mei is al mijn laatste schooldagje hier in Hongkong en tot 24 juni heb ik dus lekker vrij!!

Nou dit was dus mijn vakantie in Taiwan ook mijn laatste vakantie vanuit Hong Kong. De volgende keer dat ik op Hong Kong International Airport zal zijn is het moment dat ik terug zal gaan naar Nederland.. Raaaaarrrr!!!!!!

Dikke kus en tot snel allemaal xxxxxx

  • 07 Mei 2014 - 16:11

    George, Wilma, Stan&Joris:

    Ha Pien,

    Weer een leuk reis verslag. En wat heb je weer veel mee gedaan en veel gezien. Geniet nog even van alles wat HK te bieden heeft. Dikke kus van ons

  • 07 Mei 2014 - 19:51

    Fiona:

    Leuk om te lezen, veel plezier nog de laatste periode!!! Dikke knuffels van de Faddatjes

  • 07 Mei 2014 - 22:30

    Joke Van Dam:

    Hallo Pien,
    Alweer een tijdje niks van me laten horen, maar wel je verhalen gevolgd hoor. Je begint nu in tegenstelling tot in het begin aan te geven dat je je gastouders gaat missen.......ik kan niet anders dan constateren dan dat je het heel erg naar je zin hebt daar. Je moeder mist jou wel hoor ik vaak op dinsdag dus wel fijn dat de laatste weekjes zijn ingegaan voor haar in ieder geval. En dan hoor ik ook nog dat je eventuele volgende verblijf in een zeer bekende stad al bijna vaststaat..........Geniet nog daar en daarna weerhuids op Nederlandse bodem. groetjes uit een regenachtig Deventer, ja ook hier regent het ondanks dat het geen regenseizoen is......... groetjes Joke

  • 07 Mei 2014 - 22:31

    Joke:

    Hallo Pien, ik bedoel natuurlijk heelhuids weer terug.......

  • 10 Mei 2014 - 21:11

    Ebelien:

    Lieve, lieve Pien,
    Wat leuk om weer jouw verhalen te lezen! En dan nu in Taiwan! Echt geweldig wat je allemaal doet en meemaakt. Geniet nog even en tot gauw! Dikke knuffel en heel veel liefs!!

  • 19 Mei 2014 - 15:59

    Eef:

    Hi Pien, beetje late reactie, maar beter laat dan nooit;-))
    Wat een belevenissen weer, geweldig! Ga morgen voor Donna paar dagen naar Italie, dat vind ik al een hele trip, zo in mn eentje haha
    Geniet nog lekker, over iets meer dan een maand ben je weer gezellig hier, we zullen de reisverslagen wel missen ;-)
    Lfs eef

  • 26 Mei 2014 - 18:00

    Oma En Opa Meijerink:

    Lieverd van ons,

    Hoewel de handicap van het typen met één vinger mij grotendeels parten heeft gespeeld vanwege de
    gebroken linker-pols, had mijn reactie op jouw Taiwan-verslag best wat eerder kunnen zijn. Excusez moi!
    Eerder hadden we contact rond oma's verjaardag via het Skypemedium (wat een geweldige uitvinding toch om je toch dicht bij ons te hebben) en heb je ons "bijgepraat" over wat de Taiwanese keuken te
    bieden had.
    Dat kreeg je dan boven op de bitterballen en frikadellen, vermengd met Heineken, op jullie feestje op
    Koningsdag.
    Wéér een belevenis meegemaakt en wéér een ervaring rijker geworden.
    Het nodigt je kennelijk uit om nog eens terug te gaan, maar kom maar eerst naar huis.
    Welbeschouwd, bij terugkomst op 24/6, is het na vandaag nog 28 dagen "in den vreemde" en zullen
    we je met open armen ontvangen.
    Lieve schat, geniet nog van je verblijf in HK en we zien uit naar je terugkeer in Deventer, geen wereld-
    stad maar wel de plaats waar je roots liggen. Dikke kus van oma en mij. XXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 2133
Totaal aantal bezoekers 50664

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 21 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: