Nog 76 nachtjes... - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Pien Meijerink - WaarBenJij.nu Nog 76 nachtjes... - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Pien Meijerink - WaarBenJij.nu

Nog 76 nachtjes...

Blijf op de hoogte en volg Pien

09 April 2014 | Hong Kong, Hongkong

Hey allemaal!

Het is weer enige tijd geleden dat ik iets geschreven heb en daardoor zal ik ook wel weer van alles vergeten om op te schrijven, maar ik ga m'n best doen!!

Allereerst het weer. Heel vreemd en veel te onvoorspelbaar. Zo is het de ene dag enorm warm, met blauwe lucht en veel zon, terwijl het de volgende dag weer met bakken uit de lucht komt vallen. Ik vraag me echt af hoe het kan maar als het hier eenmaal regent, dan regent het echt HARD. Zo kennen we dat niet in het kikkerlandje hoor!! Vorige week zondag was de regen zelf zo hard dat een van de shoppingmalls het niet meer aan kon. Er was iets mis met het dak waardoor het binnen even hard regende als buiten, echt bizar! De metro stations waren helemaal volgelopen en bepaalde metro's gingen niet meer. Tropische buien dus en dat terwijl het nog altijd warm en benauwd is....
Vandaag is het warm met veel zon, gelukkig! Heb vanavond mijn laatste hockeywedstrijd hier, en met regen is dat niet te doen!

Afgelopen tijd is het voor mij meer vrije dagen dan school dagen! Erg chill dus! Ik doe veel met 2 (Nederlandse) meisjes uit mijn hockeyteam en zie Sophie nog steeds erg vaak.

Zo gaan Savanne, Vera (NL girls) wel eens samen hiken of wat eten/drinken. Laatst hebben we een hike gedaan die niet op een kaart te vinden is. De weg vinden tussen bosjes en struiken door was dit keer nog heftiger en de krassen op mijn benen kunnen dit bevestigen ;-). Verder was de hike wel heel erg gaaf en kwamen we uiteindelijk op een super mooi strand.

Op zaterdag 29 maart ben ik met de AFS groep naar Disneyland geweest! Jammer genoeg was het echt super slecht weer (regen, regen, regen) en op een gegeven moment werd het zo donker, dat de straatverlichting weer aangezet werd! Het was gewoon overdag en heel bizar om mee te maken! De attracties gingen dicht en Sophie en ik hadden het wel weer gezien! Ditzelfde weekend waren ook de Hong Kong Rugby Sevens. Dit is een groot rugby toernooi tussen landen van over de hele wereld. De uitgaansstraat (Lan Kwai Fong) stond toen ook helemaal vol met allemaal fans van over de hele wereld!! Erg leuk!!

Afgelopen weekend hadden we met de hockey een toernooitje die niet veel voorstelde haha, wel erg gezellig gehad!! Na de hockey ben ik met Savanne naar Stanley geweest om lekker aan de boulevard te eten!
Zondag ben ik met Vera wezen high tea'en! Zoo lekker!! We waren eigenlijk van plan om naar het thee-museum te gaan, maar daar zijn we uiteindelijk niet meer geweest...

De high-tea bestond uit super leuke kleine lekkere hapjes, en heerlijke thee (en champagne).. Het was in een hotel en daar werkte een Nederlandse jongen die hier zijn stage doet met de Hoge Hotelschool den Haag.

Over de hotelschool gesproken (leuk bruggetje :) ), IK BEN AANGENOMEN!!!!!! Ik had me aangemeld voor de hotelschool Amsterdam voor augustus 2014. Ik ben aangenomen voor de hotelschool den Haag voor februari 2015. Een beetje anders dus maar dat maakt mij niet zo veel uit! Ik ben in ieder geval aangenomen!!

Zij hebben mij aangenomen voor de locatie den Haag omdat zij van mening zijn dat dat meer bij mij past, dat is internationaler gericht dan Amsterdam en ik zie het dan ook als een compliment dat zij mij daar willen hebben ipv Amsterdam.
Ik begin pas in februari omdat ik niet aan de eisen van werk ervaring voldoe. Zij eisen meer werk ervaring dan dat ik heb en hebben mij daarom wat extra maanden gegeven om meer ervaring in de hospitality business op te doen!

Nou mensen, dit was weer een kleine update! Over 2.5 maand ga ik alweer naar Nederland.... Bizar hoe snel de tijd gaat hier!! Maar eerst nog lekker genieten hier van de leuke dingen want Shanghai en Taiwan staan nog op mijn lijstje voor April & Mei!!!

Ik kijk weer uit naar de reactie's :-)

Dikke kus,
xxxxxxx

  • 09 April 2014 - 11:36

    Sjeel:

    Kan niet wachten!!!!! XXXX

  • 09 April 2014 - 11:46

    Eva:

    Super leuk pien! Time flies when you ' re having fun!!! Tot snel!!! Xxxxxx

  • 09 April 2014 - 13:58

    Jolette:

    Leuk verslag Pien en wat heb je leuke dingen allemaal gedaan afgelopen tijd!!
    Geniet nog van alles!
    Dikke kus uit Mexico!

  • 09 April 2014 - 14:04

    Debby:

    Hoi Pien, ik heb je verslag weer gelezen hoor! Ik kan mij voorstellen dat je misschien niet alles meer weet wat je hebt gedaan of gezien. Nu gaat de tijd "te snel" voor je! Nog vele dingen die je wil doen maar goed, ook weer een nieuwe uitdaging die hier in Nederland op je wacht. Doe je ding en geniet, tot gauw!! veel liefs van mij xx

  • 09 April 2014 - 16:57

    Erna:

    Ha Pien, nou gaat de tijd inderdaad snel zeg! Allemaal leuke dingen!
    En met wie ga je dan nar Shanghai en Taiwan?
    Liefs , Erna

  • 09 April 2014 - 19:47

    Fiona:

    Hey schatje, fijn om weer even wat gelezen te hebben over jouw leven in Hongkong. Dat is altijd zo leuk!
    Goed zeg dat je bent aangenomen op de school in Den Haag. Je hebt weer iets om naar toe te leven.
    Ja, het aftellen is begonnen en voor je het weet ben je weer terug in ons landje, wat gaat de tijd toch snel.
    Geniet nog van de laatste periode en we houden contact, veel liefs Fiona xxx


  • 09 April 2014 - 22:59

    Anita:

    Geweldig Pien hoe je alles weer beschrijft. Ik vind dat je alles zo enthousiast en zelfstandig onderneemt. Wat ben je een groot voorbeeld voor anderen. Veel respect voor je en zo trots dat ik dit mee mag beleven. Dikke kus

  • 10 April 2014 - 15:35

    Sophie Wolsink:

    Super leuk pien!! Geniet nog van je laatste maandjes , see you in Elba!! X

  • 12 April 2014 - 10:35

    Eef:

    Dat is het betere werk Pien, meer vrije dagen dan schooldagen! Leuk, dat geeft je de mogelijkheid nog veel te doen, zien, ervaren in de laatste maanden, want wat gaat de tijd snel! Super dat je bent aangenomen in Den Haag, gave opleiding! Ook daar zul je weer veel profijt hebben van al je Hong Kong ervaringen.
    Geniet nog lekker, wij blijven hier gezellig op de hoogte door facebook en je verslagen.
    Lfs eef

  • 12 April 2014 - 19:44

    Denise:

    Ha Pien,

    Leuk om weer even te weten hoe het met je gaat. Gefeliciteerd met je toelating aan de Hotelschool! Gaaf!
    Geniet er nog van, tijd vliegt.

    Groetjes, Denise van Beilen

  • 13 April 2014 - 11:36

    Oma En Opa Meijerink:

    Allereerst liefje, van harte gefeliciteerd met je toelating tot de HHS in den Haag, de diplomatenstad bij uitstek.
    De school ligt aan de weg naar Scheveningen, een mooie locatie in een groene omgeving, dicht tegen het Hubertuspark aan en de hockeyclub Klein Zwitserland heeft daar ook haar sportterreinen.
    Weer iets moois om naar uit te kijken en dat je nu toevallig in HK tijdens de high-tea ook nog eens een
    Nederlandse jongen ontmoet, die studeert aan de HHS in den Haag, geeft aan dat straks een stage in
    HK wellicht tot de mogelijkheden gaat behoren. Kom je weer op het oude nest terug.
    Hier heeft de lente haar intrede gedaan, alles wordt lekker groen in de natuur en de tulpen en narcissen
    geven kleur aan het voorjaar.
    Vandaag is het palmzondag en misschien herinnert dit je nog aan de basisschool waar je met je palm-
    pasen aan de optocht mee deed.
    Inmiddels staat de teller voor de dag van terugkeer op 72 en moeten we ons wellicht afvragen of we met
    z'n allen in een gehuurde bus naar Schiphol moeten komen.
    Maar voorlopig volgen we nog steeds je belevenissen aldaar en zien weer uit naar een volgend verslag
    op FB of via dit item, als je Shanghai en/of Taiwan hebt bezocht.
    Onze hartelijke groeten, vergezeld van een lading warme knuffels van oma en opa.
    Dag lieverd.

  • 25 April 2014 - 22:41

    Heida:

    Lieve Pien
    Gefeliciteerd dat jij bent toegelaten aan de Hotelschool, echt super leuk! En jij zit dan wel heel dicht bij ons...dus wij hopen natuurlijk dat jij af en toe gezellig bij ons op bezoek komt :-)
    Eerst maar dit avontuur afmaken en dan lekker naar Elba en daarna weer aan een nieuw avontuur beginnen, jouw leven is echt niet saai ;-)

    Geniet nog even van HK

    Dikke kus,
    Heida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 986
Totaal aantal bezoekers 50667

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 21 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: