Februari & maart. - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Pien Meijerink - WaarBenJij.nu Februari & maart. - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Pien Meijerink - WaarBenJij.nu

Februari & maart.

Blijf op de hoogte en volg Pien

11 Maart 2014 | Hong Kong, Hongkong

Hey allemaal!!

Nou, het is alweer 1,5 weer verder sinds papa, mama en mats hier zijn geweest!! We hebben (ik althans en ik spreek hopelijk ook voor hen) een super leuke week samen gehad!

Ik zal het eventjes kort samen proberen te vatten.
Zaterdag was het dan eindelijk zover en kon ik naar het vliegveld toe om ze op te halen! Ik werd wakker en had direct gecheckt of ze geen vertraging of iets hadden. Het tegendeel was echter waar. Ze werden 3 kwartier eerder verwacht dan op de planning stond. Ik snel iedereen wakker gemaakt en m'n gastmoeder gebeld (die op dat moment naar schilderles was) dat we NU moesten gaan. Na weer wat stressen waren we eindelijk onderweg en waren we binnen 20 mins op het vliegveld, terwijl dat normaal toch wel 35 a 40 mins duurt..

En toen was het EINDELIJK zo ver!!!!!!! Herenigd na een half jaar!!!!! Zoals jullie konden verwachten was het weer huilen natuurlijk, maar o zo fijn om weer lekker te kunnen knuffelen!!!!!

We hebben allemaal leuke dingen gedaan en (bijna) alles dat mama op haar 'Wie is de mol?'-lijstje had staan. Mama is zelfs nog bijna aangevallen door aapjes haha..!!!

Nouja ik kan nog wel uren doorkletsen over afgelopen week, maar dan had ik alle vorige verslagen niet hoeven schrijven. Ik heb wederom de gids uitgehangen en voor mij voelde het ook als een soort vakantie natuurlijk!

Papa mama en mats gingen zaterdags weer weg, en dat was ook wel eventjes lastig natuurlijk. Het was zo snel alweer zo normaal om samen te zijn (voor mij), dat zo'n afscheid er toch weer inhakt. Gelukkig ging dat weer snel goed! Het is dan ook maar een afscheid voor 3 maandjes.

Zondags was er hier in Hong Kong een zogenoemde 'Temple-Fair'. Dit is de viering van een tempel in Mong Kok. Wij als AFS'ers waren vrijwilligers en liepen mee in de optocht. Wij beeldden een oud Chinees verhaal uit. Leuk bedacht van AFS dat het langste meisje en de langste jongen de koning en koningin moesten zijn. Eduardo en ik dus verkleed als K & K en wij liepen dan dus ook voorop in de optocht.... WAT EEN AFGANG!! Ik schaaaamde me dood want er waren ook allemaal kranten en tv mensen aanwezig...
Nou goed, nieuwe ervaring dan maar weer he!

Afgelopen schoolweek was weer hetzelfde als deze week op school, niets speciaals dus!
Wel zijn Sophie en ik begonnen met hardlopen. Het drong nu echt tot ons door dat we nog maar 3 maanden hebben om 7 maanden aan extra kilo's eraf te trainen. Hier wordt de afkorting AFS omschreven als Another Fat Student, niks aan gelogen dus...!
We gaan niet zoals Sjeel doet enorm afvallen nu en niks slechts meer eten, want we moeten toch ook nog een beetje genieten van al het lekkere eten nu het nog kan!

Zaterdag had ik weer een hockeywedstrijd en ik zou daarna met een vriendinnetje uit het team een hapje gaan eten. De plannen waren alleen een beetje gewijzigd. Na de wedstrijd zijn we met het team een drankje gaan doen en toen zijn we met iemand anders uit het team (en 3 Nederlandse jongens) mee naar huis gegaan voor pizzas, een douche en drankjes! Erg gezellige avond gehad en weer helemaal dubbel gelegen om Nederlandse humor! Heerlijk!!

Zondag werd ik wakker met een berichtje van Sophie dat ze naar me toe kwam, we hadden allebei niks te doen dus dan maar samen lekker films kijken! We hadden het al heel lang over het idee dat Sophie op 8 augustus (MIJN VERJAARDAG) naar Nederland moet komen zodat ze erbij zou zijn als ik 18 word. Uiteindelijk hadden we goedkope vluchten gevonden ennnnnnnn het is geboekt!!!! Vanaf 6 tot 10 augustus is Sophie in Nederland!!!!!!

Ik heb er zooooo veel zin in, maar ik realiseer me ook dat ik dus al plannen aan het maken ben voor als ik terug in Nederland ben.... Times flies!! Het gaat nu allemaal zooo snel en ik heb hier in Hong Kong meer vrije dagen over dan schooldagen, wat betekent dat ik meer vakanties heb dan dat ik naar school moet! Nu is daar natuurlijk heeeelemaal niks mis mee, maar vakanties gaan altijd sneller, dus zal de komende tijd voor mij echt voorbij vliegen!!!!!!

Lieve mensen van het thuisfront, ik kom 25 juni (al)weer aan op Nederlandse bodem!!!!

Dikke kus en tot over 106 nachtjes...
xxxxxxxxxxxxx

  • 11 Maart 2014 - 10:11

    Opa En Oma Sinnebrink:

    lieve schat,

    Eindelijk een reactie op je verhaal wat weer bijzonder leuk geschreven is en weer met veel plezier gelezen heb. Je hebt zoals we gelezen en gehoord hebben een fantastische week met mama, papa en mats gehad. Nou meissie tot op skype en dikke knuffels en kusjes van ons xxxxxxxx

  • 11 Maart 2014 - 19:26

    Fiona:

    Geweldig dat het zo goed met jou gaat, liefs van ons en nog een mooie tijd gewenst.
    Groetjes van de Faddatjes

  • 12 Maart 2014 - 07:40

    Anita:

    Hoi Pien, zo af en toe lees ik je verslage n. .super allemaal.fijn dat je ouders en Mats zijn geweest. Geniet de laatste 3 maanden nog lekker want zoals je zelf al aangeeft het vliegt voorbij! Gr. Anita (je oude buurvrouw hihi)


  • 12 Maart 2014 - 11:01

    Henny Meijerink:

    We worden aardig verwend de laatste dagen, FB'n, Skypen en tal van foto's kijken, laten ons weten hoe je de vakantieweek met papa, mama en mats hebt ervaren en vooral hebt genoten.
    Nu ben je begonnen aan de volgende etappe van je buitenlands verblijf waarmee ook het aftellen is
    begonnen richting 25 juni 2014.
    Vanaf vandaag, donderdag 13 maart, tot zondag 25 juni tel ik nu nog 103 dagen en dus gaan we na
    zondag 16 maart echt van 1 meter 3 naar 100 centimeter.
    Wat zullen we blij zijn om je weer om ons heen te mogen hebben dus geniet nog maar volop van je
    verblijf in HK.
    Een mooi vooruitzicht naar 8 augustus, de dag waarop je stemrecht krijgt, die ook nog eens voor jou
    wordt opgevrolijkt door de overkomst van je vriendin Sophie.
    Lieve schat, het verslag wordt aan de bundel verslagen toegevoegd, zodat alles wat je hebt geschreven
    niet verloren gaat.
    Onze liefste wensen voor jou bij voortzetting van deze prachtige ervaringsperiode in je nog jonge leven.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX van oma en opa meijerink.

  • 12 Maart 2014 - 15:15

    Eef:

    Lieve Pien, uit de foto's op facebook en de verhalen van papa, mama en mats had ik al begrepen dat jullie een hele fijne week hebben gehad samen, super! Nu nog even genieten van de laatste maanden in Hong Kong, voor je het weet zit het er op. En, niet vergeten om, naast allle leuke dingen die je nog gaat doen goed uit te kijken naar geschikte Donna Hong Kong locatie te kijken ;-)))
    Lfs eef

  • 21 Maart 2014 - 17:28

    Ger:

    Lieve Pien ,
    Super bedankt voor je ontzettend lieve mooie kaart , Wat Lief zeg! We waren echt super verrast door je lieve woordjes .( en bijzondere foto )
    Wat heerlijk he dat jullie het zo gaaf gehad hebben ( had onder het lopen met Jootje het van dag tot dag gehoord ) Ze wist Alles nog maar gooide de volgorde soms een beetje door elkaar (denk van de jet lag en haar zitvlak(JE)!,,,
    Deze late reaktie komt omdat wij op vakantie geweest zijn !
    Zijn gister avond naar Amsterdam geweest naar het "DE LA MAR geweest naar Vaslav met de boekenclub was een Geweldige avond ,maar je weet als geen ander dat we soms echt niet meer bij komen van het lachen ,ondanks het late tijdstip was ze nog heel helder( na elf uur meestel geen gesprek meer mogelijk........ maar er zat nog steeds een pukkelkont in haar hoofd en zei dat dat kwam door Rubbere Robert ???? ( mij echt niet bekend) en zij Lachen ...... Ja ik ook om haar . Maar Ja ga je naar een heel serieus stuk en zij heeft het over Rubbere Robert met pukkelkont !!! Hopelijk ken Jij wel Rubbere Robert Dan stelt
    Mij Gerust !!!!! Anders moeten we het met haar echt niet meer zo laten worden !!
    Nou lieve schat weer beetje bijgeklets ,en Wat heb je het er weer een mooi verslag van gemaakt!,
    Dikke dikke kus .
    Ome Johnny&Tante Gerdaxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 Maart 2014 - 13:20

    Do:

    He Pien,
    Je kent me niet maar ik ben een vriendin van Natasja van der Flier die in Nieuw-Zeeland zit. Via haar kwam ik bij je blogs terecht. Ik heb er een aantal gelezen en je maakt leuke dingen mee!
    Super goed van je dat je ondanks de heimwee in het begin hebt doorgezet! Dat noem ik een echte exchange student :) Ik weet zeker dat je dit allemaal niet had willen missen. Geniet van de komende maandjes en doe alles wat je wilt doen want voor je het weet is het allemaal voorbij en zie je je familie en vrienden weer.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 759
Totaal aantal bezoekers 50672

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 21 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: