Half way..... - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Pien Meijerink - WaarBenJij.nu Half way..... - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Pien Meijerink - WaarBenJij.nu

Half way.....

Blijf op de hoogte en volg Pien

21 Januari 2014 | Hong Kong, Hongkong

Halloooo daar ben ik weer! In korte tijd heb ik weer veel gedaan en meegemaakt, zoals altijd haha! Om te beginnen bij het bezoek van letta en Cato!

Donderdag 9 januari ging ik met Sophie naar het vliegveld toe om ze op te halen! Wij stonden helaas wel een uur te vroeg klaar, maar we hadden ontdekt dat er een dek was, waar je de vliegtuigen van dichtbij kon zien landen en opstijgen! Erg vet!!! Nou eenmaal herenigd hebben zij Sophie ook leren kennen, wat voor mij natuurlijk een beetje raar, maar wel heel erg leuk was!!! De rest van de week heb ik weer een beetje als gids gespeeld en weer erg leuke dingen gedaan en gezien! Wat blijft Hong kong toch een geweldige stad!!!!! We hebben het echt super leuk gehad en helaas gaat zo'n week dan weer veel te snel voorbij....

Afgelopen weekend (18+19 januari) heb ik in China doorgebracht, ja ik weet dat wij in Europa Hong Kong ook als China zien, maar zo zit t hier niet! Ik had hier een nieuw visum voor nodig en moesten we net als op vliegvelden door de douane en alles bij de grens. Wij zijn in totaal met een groep van 21 Chinezen en volgen zo'n tour. Waar ik normaal gesproken echt een hekel aan heb, ben ik nu deel van geworden... Met z'n alle in een bus, en zodra we de bus uit zijn komen de fotocamera's te voorschijn en dan het groene vlaggetje van de gids volgen en gaan! En voor de verandering is alles natuurlijk in t Chinees, dus ik mis ook nog eens meer dan de helft van alle informatie.... Maargoed.

Zaterdag ochtend moesten we om 8u in Lok Ma Chau zijn, dit is de grens tussen Hong Kong en China. Rond 9u zaten we in de bus en kon de reis beginnen. We zijn naar een meer geweest en allemaal marktjes, en dus een met allemaal vogels. Weer fijn want ik had net gelezen dat de vogelgriep weer een probleem is in China en dat je dus dit soort plekken moet vermijden. Mondkapje op, snel kijken en wegwezen. Daarna weer met de bus verder naar een plek waar we gingen lunchen. Ik had inmiddels niet eens meer honger want hier gaan de snacks aan een stuk door. Daarna zijn we doorgereden naar t hotel en was t weer tijd om te eten. Het was inmiddels wel 2 u later, maar dat maakt hier niets uit. Het is altijd tijd om te eten.... Het avondeten was raar. We zaten nog geen 10min en toen kwamen er ineens nootjes en zakken chips op tafel, niet van t restaurant maar gewoon zelf mee genomen. Ik begreep er helemaal niks van maar ze vonden dus dat t eten te lang duurde (normaal staat het er binnen 2 minuten namelijk). Nou goed. Na het eten gingen we naar een soort van Chinees dans voorstelling kijken en het was echt weer met verschrikkelijke Chinese krijs muziek. Gelukkig was ik niet de enige die dit vond dus waren we al vrij snel weer weg. Inmiddels was het 9u in de avond ongeveer en gingen we naar de hotsprings. Dit zijn natuurlijke warm waterbronnen. Het was best koud buiten dus het was echt super relaxed. Er waren 30 verschillende soorten water. Met mint, Chinese medicijnen, komkommers etc..

We zijn hier tot 11u gebleven en het was echt genieten. Je zit dan buiten in een bad van 40 graden te kijken naar de sterrenhemel en het was ook nog eens volle maan! Ik miste alleen nog een lekker drankje en dan was het perfect geweest!!!! Rond half 12 waren we gedouched enzo en dus was het tijd voor bed, dacht ik... Nee hoor we gingen nog eventjes wat eten! Ik dacht nou oke een paar nootjes of iets van chips is nu wel lekker ja. Ehm nee hoor. Noodles, rijst, vlees, soep. Alles stond op tafel. Het was dus een extra keer avondeten midden in de nacht.half dood van de vermoeidheid zat ik daar en om 1u was het eindelijk tijd om te slapen! Na een super leuke dag die eigenlijk veel te lang duurde was ik echt toe aan m'n bed.

Vanochtend werd ik om half 8 wakker gebeld door de receptie dat met dus een echte wake-up-call. Helaas had ze zich een uur vergist en had ik dus eigenlijk een uur langer kunne slapen. Mensen die mij kennen weten denk ik wel dat ik 's ochtends niet echt aanspreekbaar ben en al helemaal niet als t niet hoeft. DANKJEWEL SPLEETOOG, Weg was m'n goeie humeur...

Na een ontbijt met varkenshuid, dromen en zelfs varkensboer zitten e nu in de bus naar onze volgende stop. We gaan naar een oud Chinees dorpje dat nog steeds in traditionele staat moet zijn... Ik ben erg benieuwd hoe toeristisch het is haha.

Het is inmiddels al dinsdag en ik zal eventjes verder gaan waar ik zondag gebleven was. Zoals verwacht was het erg toeristisch, maar gaaf! Alles was in oude staat en er woonden ook nog echt mensen. Een vrouwtje van 90 liet erg trots haar 'huis' aan ons zien, wat niet meer dan een hok was met een houten plank (bed) was. Erg indrukwekkend toen ze vertelde dat ze er al 90 jaar woonde!

De weg terug naar huis duurde erggggg lang! Een busreis van 3,5u naar de grens. En vanaf daar nog een uur naar huis. 'S avonds gegeten en vroeg naar bed gegaan!

Voor de gene die mijn foto's op Facebook hebben gezien, konden zien dat mijn gastvader en kleine zusje niet mee waren. Mijn kleine zusje lang namelijk met enorme koorts op bed.. Erg jammer!!

Het is inmiddels al weer 21 januari 2014, wat betekent dat ik donderdag aanstaande hier 5 maanden zit. Met andere woorden, ik ben dan precies op de helft. Ik weet niet zo goed of ik hier blij mee moet zijn of niet..! Aan de ene kant ben ik natuurlijk hartstikke trots op mezelf, maar aan de andere kant maakt het me ook een beetje bang dat de tijd zoooo snel gaat!!! Over een maandje komen papa mama en mats hierheen en dan staan er nog veel meer leuke dingen te wachten! Ik heb het afgelopen half jaar de leukste en stomste dingen van mijn leven mee gemaakt! Gevoelens gehad waarvan ik niet eens wist dat die bestonden, en dingen mee gemaakt die ik van ter voren nooit had kunnen dromen! Al met al, deze ervaring had ik nooit willen missen!!!!!

Nou lieve mensen, ik ben dus al op de helft en dus weer bijnaaaaa in Nederland!!! Nogmaals, bedankt voor de leuke en lieve reacties iedere keer en alle kaartjes die hier aankomen!
Kijk weer uit naar de reacties!

Liefs, Pien! XXX

  • 21 Januari 2014 - 11:46

    Ilse:

    Mooi Pien!! ❤️

  • 21 Januari 2014 - 11:50

    Pien:

    Na een ontbijt met varkenshuid, dromen en zelfs varkensboer moet zijn:

    Varkenshuid, darmen en varkensBLOED !!!

    Om het nog eventjes wat smakelijker te maken ;-)

  • 21 Januari 2014 - 12:18

    Amber Gijsberts:

    Weer mooi geschreven Pien! Nog heel veel plezier in Hong Kong !

  • 21 Januari 2014 - 13:11

    Oma En Opa Meijerink:

    Lieverd van ons,

    Na de mooie serie foto's, die telkenmale je reis- en verblijfbelevenissen vastleggen, het Skype gesprek
    (het langst met oma) en het bezoek van je vriendinnekens (wederom een welkome afleiding in je ver-
    blijf in Hongkong), is het fijn om te lezen hoe je je verblijf aldaar ervaart en telkenmale geniet van je
    optreden als "gids" in een miljoenenstad.
    Een geweldige ervaring om zo maar even (nou ja 3,5 uur in de bus) dat enorm grote China te bezoeken
    om daar weer wat te proeven (en te eten) van een totaal andere cultuur.
    Alleen al de hotsprings die je beschrijft met mint, komkommers en andere (30) Chinese fopmiddelen,
    geven al wee,r hoe verschillend mensen leven, wonen, werken en recreëren.
    Dat zijn toch allemaal ontdekkingen die niemand je kan afnemen.
    Alleen ontbijten met varkenshuid e.d. en nog wel op je nuchtere maag, lijkt niet op het ochtendetentje
    thuis met knapperige croissantjes, een zacht gekookt eitje en/of andere snuisterijen.
    Al met al, toch weer 'n dag vol belevenissen die je hebt meegemaakt en waar je zo prachtig over ver-
    telt.
    En vooruitkijkend naar donderdag 23 januari a.s. kun je zeggen, ik ben over de helft en als je nu zegt
    dat de tijd zo snel gaat, is toch een teken dat je je verblijf in Hongkong destijds de goede draai hebt
    gegeven.
    Nog een paar weekjes en dan zijn mamma, pappa en Mats bij je en dan komt er wéér een leuke
    week aan voor jou/jullie.
    Geniet er samen van en we zullen wel horen hoe het jullie is vergaan.
    Droom nog maar even van al het moois dat je ervaren hebt en nog ervaart en dat kan niemand je
    afnemen.
    Dikke knuffels van ons en liefs, van hier tot Hongkong (en dat is 'n heel eind), tot het volgende
    Skype gesprek.
    oma en opa

  • 21 Januari 2014 - 13:25

    Ank:

    Wow, Pien, wat geweldig klinkt dat allemaal !
    geniet er nog een hele helft van.
    dikke kussen van de Coolsjes

  • 21 Januari 2014 - 13:56

    Denise:

    Weer gaaf verslag Pien! Zet hem op daar, geniet ervan.

    Groetjes, Denise

  • 21 Januari 2014 - 18:23

    Ellen:

    Lieve Pien,

    Je verslag weer met veel plezier gelezen! !
    Wat een belevenis weer zo'n reis naar China!
    Geniet lekker!!
    Liefs xxx Ellen

  • 21 Januari 2014 - 19:41

    Fiona:

    Trots op jou! xxxx

  • 21 Januari 2014 - 20:38

    Marianne Dannenberg:

    hoi Pien, weer leuk om te lezen dat je zo veel doet in zo'n korte tijd! en wat je schrijft je mag echt heeeeeeel trots op jezelf zijn.
    Ik moest toen zo lachen om wat je in het begin schreef(ik ga naar huis ik ga nu naar huis enz.)
    Maar je hebt door gezet echt heel goed.
    Onze Sandra is vrijdag terug gekomen van Curacao, ook op haar ben ik trots.
    Ze moet weer heel erg wennen hier, ze zegt meteen al die verplichtingen en het is hier zo koud en weer naar school en vandaag alweer een toets grrrr.
    Geniet maar lekker van HK zie je of spreek je Samuël nog wel eens?

    groetjes
    Marianne Dannenberg

  • 09 Februari 2014 - 13:19

    Jenny Van Loon:

    Beste Pien Als vrienden van jou Opa en Oma Sinnebrink volgen we jou belevenissen .Kan me goed herinneren hoe geweldig zij het vonden op hun bruiloft jou te horen en te zien , maar tevens was het gemis enorm . Je bent nu op de helft van je verblijf , inderdaad de tijd vliegt wanneer je leven zo vol is van fantastische belevenissen . We zullen je blijven volgen en je zeker aansporen mocht er een kleine dip zich voordoen . Wat ik me nu niet meer kan voorstellen . Je verslagen worden alsmaar positiever .
    Maar tevens zeer boeiend. Veel groeten uit Eindhoven The Netherlands . Nick en Jenny van Loon

  • 10 Februari 2014 - 10:15

    Tante Gerda:

    Lieve Pien ,
    Wat schrijf je toch heerlijk ongedwongen echt zoals je praat ( ik hoor je sommige dingen gewoon zeggen.....zelfs met de intonatie erbij)!
    Brrrrrrr Varkenshuid als ontbijt !Je klinkt heel enthousiast en blij en maakt een relaxte indruk !Super voor je , heb een tijdje niet gereageerd maar je weet wel waarom denk ik , Alles begint bij ons weer een beetje structuur te krijgen en rust en daarom kunnen wij weer genieten van je avontuur ! Heerlijk dat papa en mama en die kanjer van een broer straks bij je zijn ! Heel veel liefs van ome Johnny&Tante Gerdaxxxxxxps wel Jolan stukje Varkenshuid laten proeven hoor want zij lust Alles!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 894
Totaal aantal bezoekers 50671

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 21 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: