December!!!! - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Pien Meijerink - WaarBenJij.nu December!!!! - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Pien Meijerink - WaarBenJij.nu

December!!!!

Blijf op de hoogte en volg Pien

01 December 2013 | Hong Kong, Hongkong

Heee allemaal!!

Jaja het is alweer december!! Wat gaat de tijd toch super super snel! Nog maar 27 nachtjes en dan komt mijn lieve zussie alweer hier heen!!!!!

Afgelopen week heb ik veeeeel gedaan, veel te veel voor mij (heb RUST nodig..) Nee veel rust heb ik niet hier maar dat vind ik ook niet zo erg, zolang de dingen die ik doe maar leuk genoeg zijn haha!

Vorige week zaterdag had ik met Sophie om afgesproken om alvast een ticket te kopen voor Disneyland, wantttt jaja vorige week zondag ben ik naar Disneyland HK geweest!!!!! Okay first thing first. Daarna ben ik met o.a. Sophie, Francesca, Sammi en nog wat andere wezen lunchen in Wan Chai. Na het lunchen hebben we (volgens Sammi) Gaaidaantzei (zo spreek je t ongeveer uit geloof ik...) gegeten. Dit is een soort van poffertjes wafel. Het zijn allemaal rondjes (daan = ei) en het lijkt dus op eieren. Het smaakt naar een wafel en het is van de buitenkant een beetje knapperig. Echt heeeeerlijk. Daarna ben ik met Sammi naar Mong Kok gegaan om mn winteruniform aan te schaffen. Vanaf morgen moet iedereen winteruniform dragen (het is nog steeds +- 25 gr). Ben die avond vroeg naar bed gegaan want jaaaaa zondag ging ik eindelijk naar Disneyland Hong Kong.

Ik werd om 9:20u in Tai Wai verwacht waar ik werd opgehaald door Sophie en haar gastgezin. Het park ging om 10u open en om 10:01u waren wij binnen. Ik zeg: prima timing. Het was allemaal al helemaal in kerstsferen en echt super mooi versierd. Ooohh wat houd ik toch van Disneyland!!!!!! Het was een super geslaagde dag en ik ben Sophie's gastgezin dan ook echt heeel dankbaar dat ik met hun mee mocht die dag.

Maandag was ik lekker vrij van school dus had ik eindelijk tijd om uit te slapen! Ik was die dag vrij omdat de zaterdag en zondag ervoor open dag was geweest.

Dinsdag hoefde ik ook niet naar mijn eigen school, want Sophie en ik waren uitgenodigd op de school van Joao (jongen uit Brazilië) om daar te helpen bij hun international week. Er werd gelukkig niet zo veel van ons gevraagd, een beetje Engels spreken met de leerlingen en vertellen over waar wij vandaan komen en onze cultuur ten opzichte van de cultuur hier. Wij hadden van te voren dus een lekker relaxed dagje in gedachten, maar het was echt suuuper vermoeiend. Wij werden in die school echt behandeld alsof we weet ik veel wie waren. In ieder geval leek het alsof we wereld beroemd waren. Iedereen wilde op de foto en een hand schudden en sommige zelfs een handtekening!!!! Ik wist niet dat t me ooit zou gebeuren maar mijn handtekening ligt dus ergens hier in Hong Kong mooi te wezen. Na deze dag moesten we weer naar Kantonese les was wederom erg slaapverwekkend was.

Donderdag avond had ik van AFS een afscheidsfeestje van een van de medewerkers hier in HK. Zij gaat emigreren naar Canada dus dat was een goede reden voor een feestje. Het werd gehouden op een rooftop in Wan Chai. Midden tussen de hoge gebouwen stonden we dan lekker een feestje te vieren! Echt helemaal gaaf was het!!!!!

Vrijdag had mijn klas een etentje georganiseerd! We hebben hotpot gegeten met zn alle! Dit is een soort gourmetten op zn chinees. Er staat in t midden van de tafel een soort grote wokpan gevuld met een soort van bouillonsoep. Als dit kookt kan je erin gooien wat je wilt. Groentes, noodles, vis, vlees, alles!! Erg leuke manier van eten en erg gezellig!

Gister ochtend moest ik eerst met mijn gastmoeder mee vrijwilligers werk doen! Francesca en Sammi waren ook mee. We moesten geld inzamelen voor een opvang tehuis voor oudere mensen. Het gaat niet zoals in Nederland langs de deuren, nee hier sta je midden op straat geld te schooieren. En wel in t Chinees. Na een paar keer ging het best goed en kon ik me verstaanbaar maken in t Chinees (ik ben hier best trots op :-)). We hebben dit tot een uur of 12 gedaan en daarna lekker geluncht.

Om 14u werd ik in Stanley verwacht want ik ging zwarte piet spelen!!!!!!! Bij een Nederlands gezin thuis, die het samen met nog 7 andere gezinnen vierde. Het was echt super leuk om te doen!!!

Vanochtend heb ik wederom zwarte piet gespeeld! Dit keer was het voor de Nederlandse school hier in Hong Kong. Samen met nog 3 andere pieten en sinterklaas hebben we de kindjes vermaakt en cadeautjes uitgedeeld (MET pepernoten natuurlijk!!!). Super leuk om te zien dat ze het zelfs hier aan de andere kant van de wereld zo uitbundig vieren als wij doen in Nederland.

Ik ben nu lekker thuis en vanavond komen vrienden van mijn gastouders hier eten. Dat wordt weer een avondje Chinees luisteren zonder dat ik zelf iets kan zeggen..... LEUK!!!!!

Aankomende woensdag moet ik weer zwarte piet spelen op een andere Nederlandse school! Donderdag en vrijdag ben ik ook lekker vrij dus dat wordt heeeeeeerlijk relaxen dus!!

Liefsss

  • 01 December 2013 - 10:17

    Eva (steenman):

    Lieve pien! Wat fijn om te lezen dat je het nu zo leuk hebt!! Heel veel plezier nog! Liefs

  • 01 December 2013 - 10:33

    Sjeel:

    Super leuk weekje dus!! Voor mij duurt het nog maar 26 nachtjes en dan ga ik al naar je toe! Gaan we ook naar Disneyland? Kan echt niet wachten meer! Deze maand is het gewoon al he, besef je je dat???? Woeehoeeeee nou schat dikke zoen❤️

  • 01 December 2013 - 11:22

    Fiona:

    Heeeeee jij daar!
    Hoezo jij bent aan het genieten!!!
    Echt fijn en wij gunnen het jou zo!
    Prettige bijkomstigheid voor ons zijn alle verslagen die jij op zo'n leuke manier schrijft en die door ons met heel veel plezier gelezen worden.( op dit moment 8801 bekeken!)
    Dikke knuffels en veel liefs van de Faddatjes xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 01 December 2013 - 13:14

    Wilma:

    Hoi nichtje. Het was weer een leuk verslag en erg leuk om te lezen!! Geniet lekker van het sinterklaas feest en van al het andere wat leuk is. George is weer thuis en elke dag gaat t iets beter gelukkig!!! Liefs en heeeeeel veeeeeel knuffels van George, Wilma, Stan & Joris

  • 01 December 2013 - 18:34

    Oma En Opa Meijerink:

    Hallo lieve Pienpiet, Black Pete or Pierre Noire, het is nu december, dus nog eventjes maar.
    Dan komt je grote zussie en heb je wéér geen rust, ik zeg het maar vast, dat stelt je gerust.
    Met Sjeel naar Disneyland is de wereld op z'n kop, samen stappen in Hongkong het kan niet op.
    lunchen, brunchen, bunkeren of lekker eten, niet in winteruniform want dat wordt zweten.
    Met zo'n temperatuur, 25 graden wat wil je nou, hier verwacht men alleen maar kou.
    Jouw Pietenfestijn en vrijwilligerswerk, blijf er van genieten want het maakt je sterk.
    Geld inzamelen in 't Chinees lijkt me ook geen straf, 'n feestje in Wan Chai lijkt me ook geen straf.
    In ieder geval kreeg je óók nog zin, Black Pete te spelen in een Nederlands gezin.
    Dat Sinterklaas in Hongkong zijn gezicht laat zien, komt mede door jou lieve Pieterpien.
    Al je verslagen van de afgelopen weken, werden al ruim 8900 keer bekeken.
    Succes woensdag op de Nederlandse school, veel kusjes van ons beiden "ons prachtige idool".





  • 02 December 2013 - 11:35

    Charise:

    Super leuke verhalen allemaal!
    Ik zit in Nederland en ik speel geen enkele keer zwarte piet. Wat klopt hier niet?
    Haha, have fun!
    Dikke kus,
    Charise

  • 03 December 2013 - 11:19

    Oma En Opa Sinnebrink:

    Hallo lieve schat,

    Weer erg genoten van je reisverslag. Wat leuk dat je voor zwarte piet speelt, heb je toch nog heel veel het sinterklaas gevoel. Nog een paar weekjes en dan komt Sjeel, wat zullen jullie een plezier hebben.
    (ben wel een beetje jaloers hoor). Geniet van de week dat Sjeel bij je is. Ik hoor je wel weer via skype.
    Nou liefje heel veel knuffels en kusjes van opa en oma.

  • 08 December 2013 - 22:12

    Ellen:

    Lieve Pien,
    Lees nog steeds met veel plezier je verslagen! Leuke foto van je gezien op Facebook!! Nog een kleine 3 weken en je lieve zusje is gezellig bij je!! Fijne dagen en lekker genieten!!Lees je even je mail? Liefs en dikke XXX

  • 12 December 2013 - 07:33

    Erna:

    Ha lieve Pien! Door het lezen van jouw verslag begint mijn dag goed! Heerlijk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Aftellen nu en dan komt Sjeel! Veel plezier! Dikke kus! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 714
Totaal aantal bezoekers 50678

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 21 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: