Sinterklaas and more! - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Pien Meijerink - WaarBenJij.nu Sinterklaas and more! - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Pien Meijerink - WaarBenJij.nu

Sinterklaas and more!

Blijf op de hoogte en volg Pien

11 December 2013 | Hong Kong, Hongkong

Hi hi alle mensen die dit lezen!

Sinterklaas, hét feest van het jaar in mijn ogen, nu vanaf de andere kant van de wereld! Woensdag 4/12 had ik maar een halve dag school. Mijn jaar ging op kamp en ik hoefde gelukkig niet mee! Dit kamp kan je ongeveer vergelijken met een strafkamp voor militairen. Nee ik overdrijf echt niet! Het was allemaal in t Cantonees en dit is was dus ook de reden waarom ik die dagen lekker vrij was! Ik ben die woensdagmiddag naar een Nederlandse school op HK Island geweest om daar wederom zwarte piet te spelen. Het was erg leuk om te doen weer en om te zien dat die kindjes echt denken dat wij onderweg naar Spanje langs Hongkong zijn gekomen om te 'tanken' met de boot...
Toen ik aan t eind van de dag vroeg waar ik kon douchen, was dit een probleem. Ze waren namelijk even vergeten dat ik aan de hele andere kant van HK woon en dus liever niet als zwarte piet de metro in ga.. Gelukkig was daar Sinterklaas die aanbood om met hun (zijn zoon speelde ook zwate piet) mee naar huis te gaan en daar te douchen! Erg lief!!! Moesten toen wel nog eerst langs een Nederlands gezin om cadeautjes uit te delen maar dat was ook zo gebeurd. Toen naar hun huis gegaan en daar lekker gedoucht en gekletst, ennnnnnn ALBERT HEIJN SALAMI GEGETEN. Zij (vrouw van de man die Sinterklaas speelde en moeder van de jongen die zwate piet was), was net vorige week in nl geweest en had dus allerlei lekkers mee genomen. En oooooo wat was ik blij met salami zeg!! Ben daar een beetje blijven hangen en ging pas rond 10u half 11 naar huis (zwarte pieten was om 7u al klaar). Het was super gezellig en het zijn hele lieve mensen die enorm op papa en mama lijken. Niet qua uiterlijk, maar de manier van praten en doen. Zij nodigden mij toen ook uit voor een borrel van de NL vereniging waar ook weer een deel van mijn team bij was. Dit was 5/12 (volgende dag)

Ik was ook die dag (5/12) vrij van school en heb eerst lekker uitgeslapen!! Ben daarna richting central gegaan. Hier had ik eerst met Atlantis afgesproken en ben daarna naar de borrel geweest!

Vrijdag (6/12) ging ik op 'bezoek' bij t kamp om te kijken hoe mijn klasgenootjes aan t lijden waren. ECHT VERSCHRIKKELIJK. Kan er niet veel positievers van maken! Daarna met z'n alle geluncht en lekker naar huis gegaan. 'S avonds ben ik uiteten geweest met Phoebe en Tammy en vrienden van Tammy. Sammi lag dood in bed van t kamp en David bleef dit weekend in China voor werk.

Zaterdag (7/12) was de mid-term orientation day van AFS. Gewoon weer saai en alleen maar praten over de ervaringen so far en de goede en slechte dingen van alles. Dit was van 10u tot 16:30u. Daarna ben ik samen met Sophie en Eduardo naar t hockeyveld geracet want mijn wedstrijd begon om 17u. Heb lekker gespeeld en we hebben ook eindelijk gewonnen (6-3). Daarna ben ik met Sophie en Eduardo een biertje gaan drinken om de overwinning te vieren!! Toen gewacht op Facundo en zijn we met z'n 4'ren lekker uiteten geweest!

Zondag had ik met Diederik afgesproken om t appartement te bekijken en voor de sleutel. Eerst lekker aan de boulevard geluncht en toen appartement gekeken, ziet d'r goed uuuut!!!! 'S avonds hadden we een BBQ bij ons thuis met oud studiegenootjes van Tammy. Leuke mensen en heb dus een gezellige avond gehad. Ging natuurlijk wel weer in t Cantonees meeste van de tijd maar gelukkig ook in t Engels af en toe.

Zaterdag avond had ik trouwens Sinterklaas gevierd met m'n gastgezin!! Mijn gastmama vond t allemaal zo leuk dat zij zelf de Sinterklaas zak ook aangevuld had. Ik heb een suuuuper vette superdry trui van deze Chinese Sinterklaas gekregen!!! Erg lief!!!! Ze vinden hier speculaas en pepernoten en alles super vies hier dus dat is wel jammer, enige positieve hieraan is, is dat ik t nu niet hoef te delen (slecht slecht) :-).

Gister ben ik naar de school van Michelle (Duitsland) geweest samen met nog 20 andere AFS'ers, om daar te helpen op hun internationale dag. Heel saai maar we kregen wel gratis taart en pizza, met andere woorden, waar eten is en AFS studenten zijn is t altijd een feest!!!

Morgen kan ik dan eindelijk mijn nieuwe visum aanvragen hier. Heeft super lang geduurd want ik moest allerlei papieren verzamelen vóór dat ik t überhaupt kom aanvragen. Nu hopen dat t ook een beetje snel klaar is en dan kan ik t eindelijk inpakken in mijn nieuwe paspoort. En dan is (zo goed als) alles weer hetzelfde als voordat t gejat werd (+- 2maand geleden...).

Nou mensen, het is hier inmiddels 23:48. Mooie tijd om te gaan slapen! Dikke knuffel voor allemaal!

Liefs,
Pien <3

  • 11 December 2013 - 16:56

    Eva:

    Schatje!! Wat een leuk lief pietje ben jij zeg!!

    Heeeeeeel veeel plezier met Sjeel!!

    Gelukkig lees ik dat je leven zonder dat Sjeel er nog is ook fantastisch is hahahaha..

    HEEL veel kusjes xxxxxxx

  • 11 December 2013 - 17:13

    Anke:

    Hai Pien!
    Wat leuk, alweer een update. Zo te lezen is er elke dag wel iets te beleven daar! Geweldig. Ik denk dat je daar heel wat meer meemaakt dan hier. Ik vind het ook zo fijn voor je dat het nu al lange tijd zo ontzettend goed gaat met je, heerlijk. Vaak sta ik op zaterdag even met jouw opa te kletsen over jou, op het voetbalveld dan hè. Erg trots is hij dan, en ik ook hoor! Geniet straks heerlijk met Sjeel! Dat zal kletsen worden, zie het helemaal voor me. Geniet Pien en tot lees maar weer. Dikke kus van mij.

  • 11 December 2013 - 19:25

    Fiona:

    Hoi lieve Pien, dikke knuffels van ons!!!

  • 11 December 2013 - 20:13

    Anita:

    Lieve Pien,

    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
    En wat een ervaring wat jij daar allemaal
    meemaakt. Het is elke keer weer genieten wat
    er voorbij komt. Je verhalen de foto's geweldig.
    En het zwarte piet spelen voor de kinderen daar.
    Ik vind het zo knap hoe jij daar bezig bent. Zo
    ver weg van alles maar ook weer dichtbij door het gebruik
    van Social Media. Kijk elke keer weer uit naar je verslag.
    Hè toppertje. Veel liefs van ons.

  • 11 December 2013 - 21:28

    Eef:

    Hi Pien!

    Dit jaar was coole Piet in Hong Kong!
    Leuk je verhaal weer te lezen, blijf genieten, geweldig!

    Lfs eef

  • 12 December 2013 - 00:09

    Ilse:

    Piennie! Geweldig! (Ziet r goed uut deed me de ken aan ziet eruuuut......) je mag de rest zelf invullen! Wederom een leuk verslag om te lezen.. Je komt nog wel terug he..? XXXXXXXXX

  • 12 December 2013 - 10:45

    Henny Meijerink:

    Daar ga ik straks goed voor zitten om eersten je verslag te lezen en vervolgens, mede namens
    oma, daar op te reageren. Lief Pientje, je hoort vandaag nog van ons. XXXXXXXX ook namens oma.

  • 12 December 2013 - 11:56

    Oma En Opa Sinnebrink:

    Hallo lieve schat,

    Weer een mooi verhaal van je gelezen. Het is weer geweldig wat je daar allemaal meemaakt.
    Je foto's zijn ook erg leuk, vooral die van zwarte piet. Nog een paar weken en dan genieten met Sjeel.
    Nou meiske tot op skype dan praten we weer verder.

    Veel knuffels en kusjes van opa en oma

  • 12 December 2013 - 15:53

    Oma En Opa Meijerink:

    Daar is ie dan zoals beloofd en zo te lezen heb je weer heel wat meegemaakt en nieuwe ervaringen
    opgedaan. Kijk, dat is nu nog eens anders op kamp gaan dan in ons land wordt gedaan, jij noemt
    het zelfs een strafkamp voor militairen. Want een beetje orde, netheid en discipline brengen ze in
    Hongkong kennelijk op een andere manier bij, dan hier op middelbare scholen gebeurd.
    In ieder geval heb je er aan geroken en niet aan de live ondervonden.
    Het Pietergebeuren heeft toch wel indruk bij je achter gelaten en het is fijn dat je zo de Nederlandse
    cultuur kon uitdragen in een ver land en nog wel aan Hollandse kleintjes.
    Er was in het strafkamp niemand gesneuveld?
    De hockeywedstrijd in winst omgezet, goed zo Pien, want uiteindelijk wil je toch graag winnen als
    je speelt.
    Om alles te kunnen volgen zul je nu toch wel een aardig mondje Cantonees kunnen spreken, lijkt
    me. We zijn benieuwd.
    Als ik het goed heb komt over 15 dagen Sjeel naar je toe. Wat 'n pret in het appartement van
    Diederik zal dat zijn. Geniet er maar lekker van en over enkele maandjes heb je Papa, Mama en
    Mats bij je.
    Allemaal leuke dingen om naar uit te kijken.
    Inmiddels hoor ik de voordeur open en dicht gaan en is oma weer terug van weg geweest (winkelen
    in de stad).
    Missie geslaagd, zal ik maar zeggen.
    Lieverd van ons, we zijn blij voor jou dat je het zo naar je zin hebt en dat je geniet van allerlei
    dingen die je ervaart, vooral je contacten met de Nederlandse gemeenschap, waar je straks
    ongetwijfeld met plezier aan terug zult denken.
    Overigens ook nu weer onze complimenten voor de talrijke foto's die je stuurt en waarmee je
    ons een kijkje geeft in het wereldje om je heen.
    Graag kijken we uit naar je volgende verslag.
    Een lading stevige pakkerds van oma en opa, die zeggen: "Wel uit ons oog, niet uit ons hart".

  • 14 December 2013 - 21:37

    Ebelien:

    Lieve, lieve Pien!
    Wat een mooie verhalen weer van jou, zo leuk om te lezen en te zien op de foto's wat je allemaal doet en meemaakt!! Geniet!! Hele dikke knuffel en xxxx, ebelien

  • 17 December 2013 - 18:57

    Joke Van Dam:

    Hallo Pien,
    Het was weer een leuk om je belevenissen te lezen. Wat een kans om zo de wereld te leren kennen. Dat is op deze manier wel meer "leren kennen" dan reizen voor een vakantie naar zo'n land. Je boft maar, al was het in 't begin wat moeilijk.....ook dat is part of the deal.
    Heel veel plezier met Kerst daar (hebben ze daar ook een versierde kerstboom?) en nog veel meer plezier daarna als je lieve zus bij je is. Groetjes uit Deventer van Joke van Dam die vanmorgen weer creatief bezig was samen met je lieve moeder.

  • 30 December 2013 - 07:02

    Altine:

    Dag lieve Pien,
    Wat bijzonder om in HK het Sint gebeuren in de rol van Piet mee te maken!! We zijn super blij voor je dat je het zo naar je zin hebt en zo veel bijzondere dingen mee maakt. Ik ben benieuwd hoe je Kerstmis hebt gevierd in HK! Heel veel Oostenrijkse SNEEUW knuffels van Zeffe en Vite. Zeffe vraagt zich trouwens af of je daar ook kunt skiën???
    Geniet van het samenzijn met je zus en een lieve groet van Fons en Altine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 946
Totaal aantal bezoekers 50670

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 21 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: